Summer Move 2008

jag är så glad att jag bestämde mig för att åka, för om jag hade missat dethär hade jag ångrat ihjäl mig!

fredag: packade ihop det sista medans vicky gjorde sig iordning för att gå till jobbet. Brände en skiva och sen tog jag min tunga väska och traskade mot Martina där vi skulle bli hämtade. Emelie var lite sen som vanligt (men det är hennes charm den lilla sötnöten) och sen åkte vi mot smedby för att stjusa hem Anneli och sen bar det av mot Torshag för att hämta upp sara som väntat där ett bra tag. Sen var det raka vägen till Vingåker och vårat dansläger. Samling, rumsindelning och paketutdelning. Fick fina tröjor, nyckelband och scheman över helgen så man visste vilka lektioner man kunde välja. Sen var det dags för fys och Andreas körde skiter ur oss. Kul men väldigt svettigt. Det rann om alla och redan efter första lektionen var det tid att byta om. Förutom fys valde jag även disco avancerad och fridans denhär dagen. Lunch blev potatis och köttbullar och middag blv tacos. Mycket gott och vi åt tills vi inte kunde få ner mer. Sista lektionen slutade 22.00 efter en stretch som stod härliga till. Jag och daniel fick stina att tjuta och Maria fick mig att tjuta när hon stretcha ut min rygg. Herrejävlar säger jag bara! Somnade direkt efter duschen i mitt eget rum medans dom andra satt uppe till halv 1.

lördag: vaknade av att det spelades sjukt hög musik men jag kunde inte komma på var det kom ifrån. trodde först det var Söderlund som spelade musik på sin mobil s jag var på väg in at skälla på henne när jag kom på att det lät lite för bra och en ANING för högt för att komma ifrån en mobil. Då kom jag på det, det kunde bara vara en person som stod för detta jävulskap; Martin(vår tränares fästman). Och när jag öppnade ytterdörren så stod han såklart där, mitt på gården med två stora högtalare som pumpade ut discomusik. När jag stod där trött och nyvaken tyckte martin det var jättekul så han vände högtalarna mot vårat hus och det var ingen idé att fortsätta sova. Efter frukosten var det dags för fys igen och fy fan vad vi körde. Vårat lag vann hela tiden. Allt vi ställde upp i. Tjulululuu. Tog körde jg så hårt tt jag kräktes och pallade inte vara med på sista men jag skulle ge pengar för att se sara och johan springa tillsammans igen. Vi skratta så vi tjöt. Mer disco men inte lika pepp som gårdagen, min träningsvärk var värre än någonsin. Har aldrig varit med om något så smärtsamt, iallafall i träningsväg. Tog en slapplektion då det inte fanns något vi kände vi ville göra så vi slappa inne hos stina och bara snacka innan nästa discolektion. "Hoppas ni håller ihop du, viktor och Gud. Jag menar HERREGUD!" På kvällen samlades alla uppe i tältet och käka korv och lekte kortleken där johan och jag ständigt var i jakt på varandra. Sen blev det viskningsleken som totalt spårade ut men men.. vad gör det? haha. En stund senare försvann alla lärare och då var det såklart dags för spökrundan. Märta och jag stod för att slussa iväg alla innan vi själva drog iväg, beväpnade med vattenflaska (vilket ingen lärare hade en aning om) så dom blev riktigt blöta. Så jäkla roligt. Tillbaks till huset, duscha och sen var det sängen som gällde.

söndag: en halvtimmes sovmorgon men vaknade av att Carro hade gått runt och öppnat allas ytterdörrar. moget :P första lektionen började inte förrns halv elva så vi städade ur rummen och stetrchade igång kroppen lite innan det var dags. ¤ lektioner innan det var dags för uppvisning och sedan hemfärd. Hann sitta och pratade en stund med både adrienne och maria innan vi åkte hem och det var riktigt skönt. Två personer som verkligen kan inspirera på samma gång :) Det blev en sväng förbi Outlet:en innan vi satte fart tillbaka mot norrköping och hade det inte varit så att jag skulle på bio med moa så hade jag somnat på en gång för jag var så trött. Min kropp var helt slut, allt kändes precis så som det ka kännas efter ett läger!

jag tänker göra en söderlund, jag har träningsvärk i;
- vader
- framsida lår
- baksida lår
- ryggen
- magen
- nacken
- armar
- bröstmusklerna
- rumpan
- fötterna
- axlar

och en aning smärta i benhinnorna.

tack för denhär helgen, den kunde inte bli bättre. Jag lovar er, nu ska jag satsa. Styrka och vighet är mitt mål för tillfället. Summer Move 2008 komer jag nog faktiskt aldrig glömma. Tack alla, tack Maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0