dust and ashes

jag har glömt att berätta om våra lilla incident här hemma igårkväll.

jag kände för att mysa till det lite i rummet så jag tände ganska många ljus. Bla ett fat som jag fått i present av Ida, två stora ljus som doftar kanelbullar, ett på väggen, ett relativt stort på hyllan över soffan och ett doftljus som smälter i en behållare. Efter ca 20 minuter stod nått inte rätt till. Doftljuset hade runnit över och tagit eld men snabb som jag var hann jag blåsa ut det innan bordet fattade eld. Lutade mig tillbaka i soffan och fortsatte se på mina söndags-program när jag hörde ett konstigt ljud komma ifrån hyllan över mitt huvud. Nej men oj, det stora gelatinljuset hade även det tagit eld. Försökte blåsa ut det men det blev helt enkelt bara värre och lågorna blev större. I en mindre panikattack ropade jag på Pappa som, alldeles för sakta, gick mot mitt rum. Jag fick mördarblicken när han såg elden komma ifrån hyllan. Efter n stund hade min stora starka pappa fått stop på elden och vandrade ut i tv-rummet igen. Jag fick själv vädra ut röklukten och beundra det svarta märket som nu pryder min hylla.

nu när jag läser det så verkar det inte som något speciellt men det läskiga är när man tänker på vad som kunde ha hänt. Tänk om jag hade varit på övervåning och inte märkt nått. Usch och fy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0