rubrik

sådär, back in norpan. Till min förvåning samt glädje så har mina föräldrar ägnat helgen åt att möblera om i gillestugan. Kul med lite förändring och det blev faktiskt mycket bättre. Massa mer plats och helt enkelt finare än förut. Let's keep it this way. Och det är här jag sitter nu i skrivande ögonblick, i gillestugan med min far som ser på fotboll (ROMA - INTER) och varesig ni tror det eller ej så är jag faktiskt ganska intresserad. Jag skulle aldrig välja att se på fotboll om jag satt själv men tillsammans med andra fotbollsintreserade så kan jag sitta en hel kväll. Konstigt detdär.

Helgen. Tåget gick mot Eskilstuna 18.38, jag och emelie hade våra diskussioner ifall det var rätt tåg eller inte men jag hade rätt och vi kom iväg med rätt tåg. Stina gick på i Flen och Anna mötte upp oss på stationen i Eksilstuna 19.48. Köpte godis och sen bar det av med buss till Borsökna. Bäddade, skrattade åt Anna's fulla storebror, Anna's fulla storebror skrattade åt min dialekt, lockade hår och bara hade det mys. När det väl var dags att sova så gick det inte, jag somnade helt enkelt inte. Och inte blev det bättre när någon började knacka på dörren som en idiot och ville in. Jag vågade inte göra nått så jag låtsades sova tills Anna rusade upp ur sängen och skrek på sin bror att han var dum i huvudet som inte kunde låsa upp dörren själv eftersom vi skulle upp o4.15. "men pappa är ju trög, han öppna inte!" Jag somnade inte efter detta heller. Bussen gick 05.30 får dansskolan och vi slockna så fort vi satte oss. Kom fram till hallen och gjorde mig iordning. Åt en banan, blev nervös, maria stretcha mina ben, jag dansa och åkte ut. Mer säger jag inte om tävlingen. Jag är bara äckel-besviken. Hursomhelst var resen hem den bästa på länge. Som vi skratta, hur vi skrek, hur rädda vi var och hur vi vi skrämde upp oss själva. Mathildas skräckattack på Stina fick mig att lägga mig dubbelvikt av skratt på parkeringen. Jag har också en fråga; vart gick den förbannade grodan?! Kom hem till Anna runt 10, åt yoghurt, snackade skit och somnade. Vaknade runt halv 10, drog igång en film och åkte rakt ner i marken med huvudet först när ena benet på tältsängen vek sig. Kul. Det blev ingen träning, dock åkte vi dit och det det snackades rejält om hur tävlingen hade gått. Sen sattes det fart hem med Sandra. Hem till åby, hämtade upp resten av min andra familj och sen åkte vi HEM. Firades av släkt och vänner. Fina paket och massa fika. Hann även se en fil innan folket åkte hem till sig. Gick en promenix med sara och nu sitter jag bara här hemma, ser på Transformers och somnar närsomhelst. godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0