Visdomsord eller plattityder? Döm själv!

¤ inled mig icke i frestelse - jag hittar själv..
¤ det är aldrig försent att bättra sig. därför väntar jag ett tag till..
¤ - säg till om jag stör för isåfall går jag med detsamma.
-  du inte bara stör, du rubbar hela min existens. Välkommen!
¤ ett synnerligt lämplig tillfälle att hålla munnen stängd
är när man befinner sig på djupt vatten.
¤ På grund av nedskärningar är ljuset i slutet av tunneln för tillfället avstängt.
¤ det är bara i lexikon som lön kommer före möda.
¤ personer som saknar humor förstår sällan allvar.
¤ blanda kortvarig dårskap med klokhet! Det är angenämt att vara tokig vid rätt tillfälle.
¤ Människan är inte där hennes skor står utan där hennes drömmar är.
¤ ring fel och hoppas att någon svara som vill prata med dig.
¤ om tiden läker alla sår, varför händer då inget med naveln?
¤ det är dödligt att leva för länge.
¤ att oroa sig gör aldrig morgondagen lättare. Det gör bara livet tristare idag.
¤ ingen fågel flyger för högt om den flyger med egna vingar.
¤ även ett högt torn börjar vid marken
¤ kom ihåg - det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger.
¤ man får ta folk som de är och inte som man vill att de ska vara.
¤ risken med humor är att folk kan tro att man skämtar.
¤ var snäll mot folk på vägen upp för du kommer möta dem på vägen ner.
¤ den som letar efter fel finner inget annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0