Battlefield

försök inte att förklara dina tankar,
jag vet vad som händer här.
en minut är det kärlek och, plötsligt,
är det som ett krigsfält.

ett ord blir till krig.
varför är det de minsta sakerna som håller oss isär?
min värld är ingenting när du är borta.
jag är här ute utan sköld. Kan inte gå tillbaka nu.

båda händerna bundna bakom ryggen för ingenting.
Dom här gångerna klättrar vi för att ramla så fort igen.
varför ska vi falla för det nu?

Jag menade aldrig att starta krig.
Du vet, jag ville aldrig skada dig.
Vet inte ens vad vi bråkar om.
Varför ska kärlek alltid kännas som ett krägsfält?

Vi kan inte svälja vårann stolthet.
Ingen av oss vill hissa den flaggan.
om vi inte ger upp så kommer vi båda förlora det vi har.

båda händerna bundna bakom ryggen för ingenting.
Dom här gångerna klättrar vi för att ramla så fort igen.
Jag vill inte falla för det nu.

Jag menade inte att starta krig.
Du vet, jag ville aldrig skada dig.
Vet inte ens vad vi bråkar om.
Varför ska kärlek alltid kännas som ett krigsfält?

Vi kan låtsas att vi är vänner inatt och imorgon
vaknar vi upp och allting är bra igen.
För älskling, vi behöver inte slåss.
Jag vill inte att denhär kärleken ska kännas som ett krigsfält.

det är bäst att du hämtar din rustning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0