EN LÅNG ONSDAGS-RESUMÉ

Gosh! Det var en lååång dag igår.

kliver in på badhuset och det var nästintill knäpptyst. Britta satt i receptionen och läste tidningen så jag gick ner till omklädningsrummet och bytte om, gick igenom relaxen och där var det tyst som i graven. Upp för trappen och in i simhallen där det var ovanligt tyst. Inte en käft i Oasen och kanske 2-3 stycken i 25:an. Mötte Cristian (som var dagens arbetskollega) i badmästarhytten och där fanns även Ida, Matilda, Jenny och Jessica som INTE var på bra humör. En riktigt dålig stämning hade skapats pga sommarschemat. Jag förstod inte särskilt mycket men av det lilla jag förstod så kan jag helt klart förstå deras frustration. helt plötsligt bryts tystnaden och in i simhallen kliver en hel jäkla högstadieklass som skulle ha livräddning med Micke. grattis micke. HA! Cristian och jag vandrade in i oasen, satte oss på poolkanten och dinglade med fötterna i vattnet medans vi diskuterade sommarjobb, lars winnerbäck och utomlandsresor. När Cristian gick på lunch gick det upp för mig att; SHIT! jag har glömt matlådan hemma i kylen. När han kom tillbaka var det jag som sprang till bilen för att åka och käka lite fort hemma men jag fastnade i bilkö så när jag väl kom hem så tog jag maten, åt den direkt ur kylen i princip och tillbaks till bilen för att ännu en gång fastna i bilkö. (notis: tog lunchrast runt 16.30, då alla åker hem, smart malin) Kom några minuter försent ifrån lunchen men eftersom det bara var cristian som var där idag så var det ju faktiskt lugnt. Sånt folk tycker vi om (Y) Blev ännu en gång raggad på av en blatte 90:a. VAD VILL NI MIG?! :P hahaha!  Kände att Cristian kunde få hålla koll på dom istället så jag traskade ut till 25:an där det hade blivit lite mer liv i poolen eftersom NKK-Elit hade börjat tränat. AOOW! där hängde jag resten av kvällen. Beundrade härliga simmarkroppar medans jag diggade till en Lars Winnerbäck-skiva. Fick dock order av Nikko att byta skiva så det blev Sylvester's skiva med 50 cent, Destiny's Child och annat härligt gung. Vi började städa redan runt 20 och klockan 21 var vi klara. Åkte direkt till Moa där det redan var gott om folk som åt fruktspett och såg på Grey's Anatomy. Hann inte vara där i många minuter innan Simon ville bli hämtad och snäll vän som jag är så åkte jag på en gång. När vi kom tillbaka var det film (Wedding Wars) som stod på schemat och sedan blev vi utslängda. Skjutsade hem Simon, körde rally hem, ut ur bilen och in i Maria's bil. Körde händelö två ggr och ut mot både åby och svärtinge. Behövde båda två prata av oss och skratta lite åt allt. Kvällen citat blev; "så, tyckte du om det? Ett finger i stjärten?" HAHA!

sådär ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0