ullared 09

en resa utan dess like.
och den kan beskrivas med en enda mening.
"vi vet inte vart vi är, men vi vet vart vi ska".

det började bra och efter att ha trott att vi missat en avfart så insåg vi att vi, trots allts, var rätt. Hittade väg 26 (!!), svängde vänster och började "känna igen oss" HAHA! Efter några nära-döden-upplevelser, ett X antal skratt-attacker och att i halvt höll på att köra ihjäl en gubbe som gick mitt ivägen så insåg vi att ... vi var vilse. helt borta. Frågade om vägen och visst var vi åt helvete. Men vi kunde fortsätta och ändå komma rätt. Så istället för värnamovägen och falkensbergsvägen åkte vi via Fegen, Kalv, Mårdaklev och Älvsred. 4 samhällen jag aldrig mer vill höra talas om men fram kom vi och hittade, trots paniken, en parkeringsplats. Lite parkeringsproblem men det löste sig efter vissa tips och trix. Vi var ju framme och lugnet la sig.

Tills vi såg kön. jag lovar, 2 km lång. i den kylan. inte coolt men in kom vi och jag hann knappt komma innanför dörrarna innan jag hittade nått jag ville köpa och sådär höll det på. vi plockade på oss grej efter grej och efter ca 3-4 timmar var vagnen full, vi hade ont i fötterna och magarna skrek efter mat så vi begav oss mot kassorna. Allt mitt gick på 1500 kr och nu är jag klar med i princip alla mina julklappar. damn, i'm good.

4 ljuslyktor
4 ljus
4 par trosor
en film
en filmbox
smink
smink-borstar
pincett
mjukis-shorts
mjukis-byxor
naglack
8 whiskeyglas
en spikmatta
ansiktsmasker

vägen hem var en resa i sig. Tänkte ta riktiga vägen hem men när vi inte var säkra vände vi genast tillbaka för att ta den vägen vi kom ifrån så vi iallafall kände igen oss. Det gick ju bra.. eller inte. Vi körde i cirklar, ett X antal gånger innan vi såg Ullareds skylten för 3 gången och då gav vi upp. ringde Matsa och han fick förklara mot vilka skyltar och vilka städer. Smålandsstenar, vad fan är det? När vi väl isste var vi var och vi hade lämnat Jönköpings bakom oss blev det röj i bilen. Väl hemma var jag helt slut. Vi hade fortfarande inte ätit och efter att ha suttit bakom ratten i mer än 3 timmar så ville min kropp inte längre sammarbeta. Jag slockna direkt.

Kommentarer
Postat av: Jonna

.. MEN FAN VAD KUL VI HADE :D mahaha, måste vi göra om.. om ett år eller så(A), utan insidenter på vägen :P <3

2009-10-31 @ 14:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0