där palmerna bor

Hela vintern har jag tjatat om att jag hatar snö och kyla.
Jag står inte ut, det är bara stökigt och bökigt.
MEN! Nu har vi äntligen fått gå på julledighet och snön får gärna stanna.
Iallafall tills på onsdag.
Sen kan den vara borta, det gör mig ingenting.
 
Fredagen har inte gått smärtfritt men vi överlevde.
Avtackning för mig där jag fick ta emot blommor, paket, rim och travtips.
fina ord och massa kramar.
 
Har även ikväll varit hos mor & far med hela min familj för gröt och skinkmacka.
Sam sprang omkring i sin nya lära-gå-stol och Nero var inte alls glad åt denna leksak.
Nu sitter jag hemma och bölar framför Svenska Hjältar.
Har bara sett en enda hjälte men känsliga jag bölar så lätt.
Imorgon ska jag se hela reprisen och tårarna kommer spruta.
 
Imorgon ska jag också gå den sista julklappsrundan på stan.
Samtidigt ska jag leta efter en jul-outfit och självklart en klänning till nyår.
 
Klockan är alldeles för lite för att somna såhär tidigt en fredag men jag är såååå trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0