11 juni

Då var dagen här. Dagen då jag faktiskt själv vill vara i skolan. Såhär dags förra året satt jag i Wasaparken, drack champange, åt jordgubbar och hade blandade käsnlor om dagen tillsammans med min klass. Vi skrev i mössorna, höll tal, sjöng studentsången och skrattade åt alla minnen. Fällde en tår när vi insåg att vi var på väg åt olika håll, utan varandra. Lärarlunch i matsalen med alla studenter och lärare, livemusik och en massa (läs: MASSA!) dans, både på bord och stolar. Målade banderoll (ES3A, SHAKE THAT AS BITCHES!) i klassrummet, mer dans, bildspel, champange och tårar. Väntan i trappan, hand i hand. Vi sprang nerför trappan, skrikandes av lycka, ut på podiet, sjöng studentsången högt och stolt, skrek hurra och sen kom tårarna. Vilken dag. Inte konstigt att man vill ta studenten igen.

Den senaste veckan har jag gått, grön av avund, och beundrat alla vita mössor på stan och innehavarnas lycka. Jag kan inte låta bli att vara glad för deras skull. Vad som är roligt är att jag har varit en del av det, kanske inte lika hårt eller FULLt med på noterna (kommer du ihåg, söderlund? ;D) men nog fan har jag varit med. Som full partyvän, nykter röjkompis eller fylletaxi. Och det har varit en riktigt bra vecka. Även som 90:orna inte riktigt kan detdär med att köa eller trängas. Det fick my & jag känna på i måndags.

Idag är det iallafall slut och det ska firas med buller och bång. 12 år har dom väntat på just denhär dagen och jag förstår deras känslor om denna dag. Lättnad, lycka, ångest och "vad händer nu?".

Idag är det (nu ska jag komma på så många jag bara kan, även folk som jag bara känner lite flyktigt) Ida, Jonna, Sara, Vicky, Tjärna, Jonas, Emil, Emelie, Philip, Tina, Fanny, Josefine, Johanna, Oskar, Johan, Erik, Pontus, Marcus, Henke, Fredrik, John, Mathias och Robin's studentdag. Grattis till er alla! Det har ni förtjänat.

Medans alla studenter är runt om i stan så sitter jag på Lindövägen, jobbar. Lyckades dock försova mig riktigt rejält så det blev att snabbt göra mig iordning och packa allt jag behöver innan jag satte mig på cykeln och drog hit. Nej, jag tänker inte åka bil idag. Cykel går snabbt och enkelt. Här ska jag vara till 12.00 och sedan dra mig mot Eber där startskotten för dagen går. Jonna springer ut. Vi hörs nog inte mer idag, utgång och grejer är planerat. ME LIKE ;D Kommer bli en "rolig" dag på jobbet imorgon..

Och ja. Jag kommer missa Dead By April's spelning på Grönan.
Det gör ont men det är det värt.
Känner på mig att denna dag kommer bli toppenbra!

Stundenter 2009, Grattis till er!
men låt bli Seven Nation Army!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0