ge mig Juli-lönen

ja, känner mig rejält låst just nu. Med 93 kronor på kortet och endast några futtiga enkronor i plånboken kommer man inte långt. Egentligen hade jag kunnat klara mig fram tills min sista lön kommer ifrån MAX för det är om 14 dagar men här kommer kruxet. Studentveckan är tyvärr INNAN jag får den lönen. Får väl helt enkelt göra upp en deal med pappa. hade ju faktiskt ändå bara planerat att dricka 2 eller 3 dagar av hela veckan eftersom jag sen lovat att vara fylletaxi så sprit behöver han inte betala. Men ut vill man ju och det kommer vara sjuka köer så fribiljett lär nog inte funka. Som sagt, en deal får det bli.

när sedan sen juli-lönen kommer så ska jag lägga undan en hel del. Det är nu dags att börja spara på allvar. vem vet vad som händer till hösten? (jag håller tummarna) Resten av pengarna ska jag försöka leva så gott jag kan på. En digitalkamera ska inhandlas, likaså en ipod och förhoppningsvis en ny mobil om då nåns i familjens abonnemang antagligen går ut. Det brukar vara jag som får ny då. Pappa är ju så nöjd med den han har. "man kan ju ringa med den iallafall.." tur att pappa inte är så jätteinne på detdär med kamera, mp3 och annat kul man kan göra med en mobil nu för tiden. usch, så bortskämd jag är.

och sen var det ju detdär med resa. Det verkar som om vi lagt det lite på is tills vidare eftersom det strular så med semester och annat krångligt. För min del såg det relativt bra ut fram tills jag kom på att mitt andra jobb förmodligen drar igång där runt augusti. Blir nog kanske lite svårt att fixa och trixa men någonstans ska man väl kunna ta sig i höst. jag menar, ungar har väl fortfarande höstlov, eller? Jonna, är du fortfarande på? :D

nu väntar jag på svar ifrån fredda om när han vill bli hämtad. Vi ska nämligen bada. Eller aa.. micke och jag ska bada. Fredda kommer stå vid strandkanten med armarna i kors och säga: nej. nej. nej. kallt. nej. Ska ringa Sajj sen också och se om han ska med eller om han är chicken. Skönt ska det bli iallfall. Jag fick min sjö. tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0