Jag har en vän med en bil.

en böjd kamera
ett otroligt minne
konstig musiksmak
och ett hjärta fyllt av guld.



tillsammans med denna negativa kontakt har jag blivit räddad ifrån ensamhet, varit arg, fyllt i minnesluckor, åkt en tripp till Västerås, trott att vi skulle dö i en karusell, fyllt hennes kamera med onödigt många bilder på mig och mizzelkizzel, haft supermysiga thé-kvällar, samtal vuxenpoäng, tyckt att Sara's gård ser ut som hämtat ur en Astrid Lindgrens-saga, bjudit in oss själva hos Moa, gått långa morgon och kvällspromenader, trott att hon dött på studentveckan, hämtat henne på Arlanda, lärt mig åka skidor och en himla massa mer eftersom 14 år är en lång tid. Och under 14 år har vi aldrig vikit från varandra.

Och just när jag trodde att hon inte kunde överaska mig mer så gjorde hon det ändå. Hon har redan fixat en spellista till sin och maria's fest. Visst räknade jag med gyllene tider, håkan, krunegård och annan härlig musik som vi har gemensamt men samtidigt räknade jag med att behöva gå och undra vad det är för skitmusik som spelas under mesta delen av kvällen. Men nej nej, dom slipper min klagan för till min förtjusning ser jag att hon har lagt in Dead By April på samma spellista. Min festkväll är räddad. Kanon Anna, poäng till dig!


Kommentarer
Postat av: Anna

Sweetheart! Du är bäst. Tack för alla studer!

2009-06-20 @ 22:05:35
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0