tisdag 23.50

Awosh! Dagen på jobbet var .. lång. Timmarna gick oerhört segt men när klockan slog 11.00 vandrade jag ut i solskenet och bort mot Lovisa Mottagningen. Gick i min egna lilla värld när jag såg nån som jag kände igen. Hon såg dock inte mig så jag fick skrika lite på henne. "Men MOOOOOOOOA!" skönt att se henne igen, känns som flera månader sen sist. Snackade skit en liten stund men sedan var vi tvunga att gå åt olika håll. Knallade ut med vattnet in på gården och upp för trappan till mottagningen när jag kände hur jag, av nån dum anledning, blev riktigt nervös. Kanske för att det var länge sen, kanske för att det inte var min vanliga barnmorska som var där. Vem vet, nervös blev jag iallafall. Allt gick ovanligt fort idag dock. Undersökningen och utskriften av p-piller gick på max 20 minuter och sedan sprang jag därifrån för att möta Vicky för lunch och glass. Softade ute i solen på uteserveringen och beklagade oss över hur långt det är kvar till 24 augusti. Insåg att det bara var att jobba vidare utan gnäll och sedan njuta till max när dagen är här. En promenix tillbaks till jobbet där jag fortsatte stå i arkivet tills jag och emma kräktes på skiten och gick hem.

Tog en extra sväng med bilen innan jag åkte hem och la mig på spikmattan en stund för att ryggen skulle få sig en omgång. Sara med familj kom hit för att kvällsmat och undrade vad jag höll på med. Middag ute på altanen. Kyckling, kött och potatis som jag fick slänga i mig eftersom maten blev klar sent och Ellen stod i dörren 19.30. Cyklade, på storebrors mojje-cykel, till träning där det inte blev mycket dans för min del eftersom jag inte ska vara med på uppvisningen den 3:e juli. Fick dock tid efer träningen att visa Carro vad jag gjort till karnevaltåget och diskutera schema inför hösten. Låter mycket bra och jag verkar ha fullt upp. Precis så som jag vill ha det. Tjäna pengar på det man tycker om. Kan det bli bättre?

Nu ska jag sova. Imorgon är det kneg igen.
Natt natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0