sommaren tog slut idag

nu måste sommaren vara slut och sakerna som bevisar att jag har rätt:

¤ folk som fortfarande går i skolan har varit där i en vecka nu.
¤ augustimånad har invaderat vårat land och augistifesten har lagt beslag på Norrköping
¤ det är extremt mörkt om kvällarna
¤ solen skiner knappt längre. (fast idag verkar vi ha tur..?)
¤ man kan se löv falla ner från trädets grenar när en liten vindpust sveper förbi
¤ man tar med sig en jacka till krogen eftersom det kommer vara kallt när man ska hem
¤ mamma och pappa kommer hem ifrån sin årliga semester i flera veckor i husvagnen
¤ jag vet redan vilka som kommer vara de avgörande faktorerna i min höstdepression
¤ det är knappt 1,5 månad kvar till min födelsedag
¤ träningspanik (skulle tränat som fan i sommar men...) 
¤ körkortpanik (skulle tagit kortet innan min födelsedag men...)

hursomhelst, för mig finns det ingenting som skriker sommar så mycket som en tallrik hallonkräm. Mums.

för mig är
sommar = sol, bad, husvagn, dansläger och drinkar på trädgårn'
höst = födelsedag, mörker, mys, nya höstkläder och fika på fräcka.
vinter = snö, familj, pepparkakor, värme och önskan om ännu en utomlandsresa.
vår = solens första strålar, nya solglasögon och att gå utan tjocktröja alldeles för tidigt så att man bli sjuk.

3 dagar kvar!
jag får ha kvar min sommar en vecka till iallafall.
packat klart, flickor?! :D är ni lika pepp som jag?
INGEN ÄR STRESSAD, BARA TAGGAD OCH SPETSAD! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0