whenever there's a beat there's always a drum

sicket stök. Och jag som trodde att alla julgrejer redan var framme men oj så fel jag hade. Var uppe på vinden för att hämta ner min fina plastgran när mamma frågade om jag kunde ta ner jul-lådorna. Vilka? frågade jag men svalde snabbt orden för mitt framför ögonen hade jag flera högar med lådor som det stod "JUL" på. Det var bara att plocka, lyfta och klätter upp och ner för stegen. Hursomhelst, hittade min gran OCH min julskiva. Granen är uppe, skivan spelas och julkänslan är NÄSTAN total i mitt rum, ska bara byta gardiner och sen är jag klar. Vad ska man mer göra innan jul? Baka pepparkakor men som sagt, det ska jag göra på måndag/tisdag medans pappa lagar kalkon och övrig mat vi ska äta under julhelgen. Tog våra 3 STORA kassar med julklappar och åkte upp till morfar för att lägga dom under granen och det blev som alltid. Vi räknade ut vem som kommer få flest (jag såklart! i år igen, som alla år. Ja, jag är yngst) och gissade vad som var i de olika paketen. Haha, min morfar är för söt! Iallafall, efter att ha julstädat och städat iordning i garderoben så tog jag min hund, halvt tvingade honom upp till kungsgatan där vi mötte Märta och hennes vovve och gick en promenad inna  vi gick hem igen och hundarna fick leka av sig lite. Pappa kom hem och åkte lika snabbt tillbaks till jobbet när jourmobilen så mitt sista uppdrag för kvällen blev att slänga ihop en ungspannkaka. Själv tog jag en kvällsmacka och sitter nu i rummet, väntar på att tiden ska gå. Är inte klockan 21.oo snart? Kan inte Titanic börja nu? "NU!"

gah, vad händer i veckan? :O

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det är fest på fredag;) jag ska på information om volontär arbete utomlands nu. Sen så händer det inte mycket

2008-12-17 @ 12:14:30
URL: http://freedrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0