FÖR GUD'S SKULL!

jag har ingenting emot kristna, judar eller vad folk än är, för min del får man vara precis som man vill. Bög, lesbisk, svart, vit, röd. Du får vara lila om du vill det. Men när folk hela tiden pratar om hur bra deras gud är, hur deras kropp är ett tempel och ingen annan ska se dom nakna än dom själva. Eller hur varenda gång nån misslyckas med något så säger dom på en gång; Jesus Kristus har en annan plan för mig. Te.x Robin från första säsongen av Top Model som vägrade fota sig naken. HALLÅ, TOP MODEL! klart som fan kommer ni att bli fotade nakna. Men varenda säsong är det någon brud som blir förvånad och lackar ur över att dom inte ska ha några kläder på sig. Lär er nån gång. Eller nån brud som jag nyss såg på So You Think You Can Dance. Hon gjorde riktigt dåligt ifrån sig och skyllde allt på Jesus. "han har en annan plan för mig" . Stackars Jesus, den skiten fick han ta.

dethär är något som verkligen irriterar mig. Man får absolut ha sin tro och ha sin principer och åsikter men när det ibland känns som en fasad och helt ärligt, det är ett mode nu bland (vissa) folk att ha en tro. Det är coolt att säga att ; Gud vill inte att man ska göra så. Är det inte Gud som ÄR kärlek och den som förlåter?

jag har mina principer, jag gör vad som känns rätt i det tillfället som just det sker i mitt liv.
jag har mina åsikter, du läste dom nyss.
och jag har min tro, jag tror på mig. Och jag tror på att dansen är världens språk. Kan du dansa, kan du prata med alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0