Sommar 08

jag säger som Anna, det är motvilligt jag skriver denna resumé eftersom jag inte vill att sommaren ska ta slut men sorgligt nog så kan jag inte neka till att hösten är här när man ser löven falla, man måste ha på sig en jacka när man lämnar huset och man inte kan använda shortsen man använt hela sommaren. Jag vet inte på vilket sätt som blir bäst att beskriva min sommar så det blir nog händelse för händelse i ordningen den kom på sommaren. Här kommer det..

disco-VM i tjeckien: det var då sommaren börja, första gången man kunde ligga ute i bikini och sola utan att frysa det minsta. Dethär året var VM inte alls som vi förväntat oss men vad gör det när vi tog oss ända till semifinal och slutade som 11:a mot några av världens bästa formationer.Och inte nog med det; tävlingen var en aning försenad så vi dansade semifinalen 00.30 vilket är helt jävla sjukt att man orkar och fyfan vad vi gav, allt vi hade! PartyStylerz <3

Studenten: denhär sommaren var det våran tur. ES3a stod på trappen, skrek ut studentsången tillsammans med dom andra estetklasserna och tårarna sprutade åt alla håll. Det finns inga ord. Hela dagen handlade om klassen, hela eftermiddagen handlade om mig och hela kvällen handlade om alla studenter. Bästa dagen. Jag saknar min klass. Shake that ass, bitches! <3

Elin kom på besök: hela vägen ifrån Söderhamn tog hon sig till Norrköping och hem till mig. En hel vecka av kolmården, dans, film, god mat, roliga kort och studsmatta. En gång till, En gång till :D eller vad säger du, Elin? :D

började jobba: som förra sommaren, på mamma's jobb. Inte det bästa, inte det roligaste men pengar är pengar och vartenda öre som jag kan få är vad jag behöver. En vecka jobbades med Ludvig och det ledde till till väldigt mycket skratt, väldigt mycket panik och trötta eftermiddagar i arkivet. 2 veckor med mamma och resterande 4 veckor var jag själv. Tråkigt värre men jag lyckades. första lönen sa: 10.893. Dö-skönt!

fredagar med söderlund: ett ord och det är Klockrent! varenda fredag sedan den 11 juli. Utgång på Otten med henne och überskönt folk. West Virginia, knädansen, pojkar som drar upp tröjan, mcdonken hela natten, spilla glass, lyfta upp i taket, fjortisar och en jävla massa sprit.


husvagnen med jonna: den skönaste helgen på hela sommaren. Jag och jonna drog i början till augusti till husvagnen ensamna för första gången. As-skön även fast vädret var det konstigaste vi varit med om. Sol, regn, sol, regn, moln, sol, regn om vartannat. "Karlar i trikåer", massa kort, bakismat, bad, sola och bara ha det mys med sin syster och dansvän. Bilfärden hem kommer jag alltid minnas. HAHA!

moa's poolparty: bara micke och jag som var tapra nog att bada tyvärr men kul hade vi. Lita på det! vart lite jobbigt där ett tag men det är waay to privat att prata om i en blogg. Vin, Cider, Smirnoff och Öl. Våghals, dans och Lisa som gick rakt in i glasdörren så den föll över Nina. Usch så vi skratta (EFTER att ha sett till att Nina levde såklart) och det tog lång tid innan vi sluta. Fick stjus hem av mina älsklingspojkar. Kvällen kan inte sluta bättre.

dansläger i Vingåker med Let's Move: jag kan ju bara säga att jag aldrig haft en värre träningsvärk än då och det var det lätt värt. Så mycket man lärde sig, så mycket inspiration, så många älskvärda dansare/tränare och så mycket discomusik. Spökvandring med martina och elin och vi snodde en lampa samt skvätte ner alla "spöken" med vattenflaskan. HAHA! Maria stretchade min rygg till döds och jag stretchade Stina till tårar. Klockrent läger!

21: that love was takin' all of my energy. Goodbye.

augustifesten: med söderlund såklart. trädgårn på torsdagen med söderlund, tina, olle, marcus, bamse, sajj och massa annat trevligt folk. Otten med söderlund på fredag och jävligt bakis på lördagen så det blev bara förfest på lördagen och sen fick jag nattligt besök så det gjorde inget att jag stanna hemma. Helt sjukt mysigt! Men jag måst erkänna; augustifesten är inte vad den en gång var. Inte en enda karusell åkte jag, såg ovanligt mycket fyrverkerier och jag tillbringade inte hela natten på stan. Vad man kan växa på ett år.

Cypern, Ayia Napa; KLOCKRENT, KLOCKRENT, KLOCKRENT! jag kan inte förklara, men ni vet <3 alluhallén, "vaaar e carwash", captain andreas, skåning/norrlänningar/smålännigar, grabbarna grus, screwdriver/sexonthebeach/isbjörn,  "men, ska du dit eller?" , Tja! och NUU! den bästa resan jag gjort i hela mitt liv. Jag saknar det redan.

min spellista 2008:
bag in da box
inget med dig som är underbart¨
all summer long
jobb
sweetest ass
i am alive
jag är en vampyr
black roses red
i kissed a girl
west virginia
curly sue
jag vet att du vill ha mig
den som dör får se
tattoo
st elmos fire
head over heals
fest hos mig
run the show
upp och hoppa
am i dreaming
7 things
cuz i can
shine on
7 nation army
studentsången
my dream is to fly
energy
hurricane gilbert

ännu en gång säger jag som Anna, sommaren 2008 har varit något som man inte riktigt kan sätta fingret på. Man har det på tungan men kan inte riktigt kan komma på dom rätta orden. Och alla känslor man kan känna har jag känt ett X antal gånger under denhär sommaren. Och hur ska jag förklara detta i en blogg..? Jo nu vet jag.  Har jag känt:

lycka: ja!
rädsla: inte som jag kan komma på just nu.
ledsen: ja!
förbannad: OH JA
förvirrad: det är det minsta man kan kalla det
fylla: kanske lite för mycket?
energi: på topp!
ensamhet: inte så mycket som jag förberedde mig på
vänskap: dom flesta är kvar, några få har gått.
kärlek: ja. eller..?
dansglädje: ge mig meeeeer! <3

där har ni allt. Svart på vitt.
Inte är det konstigt att man önskar att sommaren aldrig tog slut?
Allt jag kan fråga är: Vaaaaaaar är boxen? :D


Kommentarer
Postat av: Elin J

Såklart att vi måste göra det en gång till!! Och nästa sommar är jag 18, så då kan jag ÄNTLIGEN följa med ut och festa långt in på natten! TJIHO! :D <3

2008-09-19 @ 19:47:43
URL: http://fejkface.blogg.se/
Postat av: Anna

ÅH, UNDERBAR RESUMÉ! :D :D :D :D :D

2008-09-20 @ 13:15:58
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0