torsdag 18.31

det blev inget med min planering när det gällde att åka och handla. När jag hade gjort mig iordning kunde jag höra min far's röst någonstans i bakhuvudet säga: "viiiii haaaar maaaaat i fryyyyyseen". Så jag gick och kolla och mycket riktigt, där hade vi rejält med mat. Köttfärs, fiskgratäng, korv och kyckling så nej, jag åkte inte och handlade. Dumt att slösa dyra pengar på något man redan. Dock har vi ingen mjölk hemma men vaniljyoghurt så jag klarar mig imorgonbitti, får handla imorgon istället eftersom jag kommer vilja ha en fet frukost på lördagmorgon efter att ha dansat en hel natt.

Satt nere i källaren när solen lyckades stråla igenom det lilla fönstret som finns i gillestugan. Då fick jag en rejöl ångest och kände att; här kan jag inte sitta längre. Tog datorn sol redan spelade härlig sommar-musik och marscherade upp och ut på altanen och här har jag tillbringat de senaste timmarna. Druckit flera glas is-vatten, ätit frusna jordgubbar och börjat läsa "inte utan min dotter" av Betty Mahmoody. Mamma och mormor har förslagit den förut men jag är sämst på att läsa böcker, antar att jag inte har det tålamod som krävs men nu ska jag iallafall ge denna bok en chans och redan efter 25 sidor var jag "fast". Jag vill verkligen veta hur detta slutar, jag har en känsla av att jag både kommer gråta och vara arg. Hursomhelst, sitter på balkongen i lä så trots att solen inte längre ligger rakt och stekar så är vädret behagligt. Inväntar vännerna som har bestämt sig för att komma förbi och jag hoppas dom är hungriga för det är jag. Nu ska jag iallafall äta upp dom sista gubbarna och sedan förflytta mig inåt så jag hör när Emma plingar på dörren då jag gissar på att hon kommer vara först på plats.

Vill ni kommer förbi är det bara att höra av sig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0