Vem bär ansvaret?

Hela kvällen har jag suttit och glott på TV. 1:an har i princip bara visat program om domen mot PiratePay. 1 års fängelse och 30 miljoner i skadestånd. Helt galet. Om jag tänker mig in i te.x en musikers sits så är det klart man vill få pengar för det som man har lagt ner tid, pengar och själ i medans jag samtidigt tycker att det är ju faktiskt åt dethär hållet som vi är på väg. Fildelningen är här för att stanna. Spotify är ju en riktig höjdare, så länge du vill ha musiken på datorn men det enda jag kan tänka på är: hur ska jag göra om jag vill ha en ny skiva i bilen?! Palla bära med sig datorn överalt. Tyvärr är det väldigt sällan finns alla låtar jag vill ha på en och samma köp-skiva.

och som en reporter sa. Man kan ju alltid köpa en låt och sedan skicka den till sina kompisar. det är ju inte olagligt att dela med sig med men hur många vänner får man ha? Och om man sitter på te.x ett café, kopplar upp sig på deras internet och sedan skickar runt filer; vem bär då ansvaret? Och hur ska dom isåfall få tag på mig?

Och vad är detta med 30 miljoner?
varför har sverige fått USA-feber med deras storhets-vansinne?
 
nu väntar vi på att dom ska överklaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0