YES! :D

Igår fick jag ett SMS ifrån Carro där det klart och tydligt stod: Farbror Rektor i Viken kommer ringa dig". Shit tänkte jag. Allting verkade ju så klappat och klart, så solklart. Varför skulle han ringa för? Han och Carro hade ju bestämmt om ett möte då vi skulle ses, varför skulle han ringa för? Jaja, han ville väl antagligen bara få säga det till mig också. Satt iallafall med mobil tätt intill mig hela dagen men inget hände. Tillslut blev det rast jag och jag säger till Jessica och Ludvig att nu kommer han säkert ringa just nu bara för att vi har rast. Mycket riktigt. Påväg till fikarummet vibrerar det i min mobil och på skärmen står: DOLT NUMMER. Shit tänkte jag, igen. Några djupa andetag och en svordom över att han faktiskt ringde på rasten tills jag ser Ludvig skratta som en tok. MHMM! Självkart var det han som ringde ifrån dolt nummer för att se mig sätta hjärtat i halsen. Inte kul, skrek jag medans jag slog honom lite lät på armen. Sen ringde inte telefonen mer. Eller jo, men det var Viktoria.

Idag är vi tillbaka på Aditro, knappade i lugn och ro mina utlägg när plötsligt mobilen vibrerar och på skrämen står det : (mycket riktigt) DOLT NUMMER. Slänger pekfingret mot Ludvig och hotar honom till livet ifall det är han som jävlas med mig. När jag inser att han ser ut som ett frågetecken så tänker jag; (mycket riktigt) Shit. Tog mobilen och bokstavligt talat sprang in i arkivet för att svara och för att kunna prata ostört. Var så nervös att jag inte längre kommer ihåg vad han heter men han är rektor på musikskolan i Valdermarsvik och det är där jag kommer jobba i höst. Iallafall 2 dagar i veckan. Fan, det känns bra!

tack iallafall Ludvig. "det som inte dödar dig, härdar dig"


Kommentarer
Postat av: Ludvig

tack själv Måålin! Har varit kul de här sommarveckorna på jobbet, imorn är det fredagsmys som gäller!! =D

2009-08-13 @ 17:48:29
URL: http://becauseyoureworthit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0