18 juni

Okej! Blogg.se och publishme.se hade damp igår, det vägrade uppdatera mina inlägg så jag gör ett nytt försök nu. Håller tummarna för att det publiceras så att man inte har skrivit allting helt i onödan. Sitter på jobbet nu iallafall, några regn droppar pryder fönsterrutan och det gör mig glad. Då stämmer iallafall väderleksrapporten om regn idag och förhoppningsvis uppehåll imorgon. Men egentligen, vad är den svenska midsommaren utan regn? Lite för bra för att vara sant om ni frågar mig. Men vi håller tummarna.

Igår var en bra dag. Jobbade på med bonuslistor, skatt och föräldrapenning innan det var dags att vandra hem. En promenad via hamnen i solskenet. Visst var det skönt med solen i ansiktet men jag var svartkläd. Höll på att avlida av värmeslag. Därför stannade jag till en stund hos Maria när jag såg henne på sin bakgård. Satt där en stund och lyssnade på Wolbeat (stavning?) innan det blev dags att röra sig hemmåt för att stressa ihop en packning innan jag hämtade upp Emma och vi handlade det som behövdes för kvällen. Grillning i Abborreberg tillsammans med Sara, Anna, Vicky, Robin och Moa. Spelade kubb, grillade (läs: försökte grilla) korv, lekte "vad tänker jag på?" och kastade sten. Dom flesta försökte träffa fåglar men jag lyckades bara träffa stackars Vicky's huvud. Hur lyckas jag? HAHA! När det blev lite kyligt och vi kände oss rastlösa blev det rallyrace hem till Maria's bakgård där vi pratade berlin-minnen, midsommar , brevvänner och festivaler innan vi rörde oss hemmåt och somnade för natten.

Idag, efter jobbet ska jag försöka få min kära far att skjutsa upp mig till Viktoria. Eller hmm.. dom ska ju faktiskt iväg till husvagnen ikväll så det kanske är smartare att jag tar min egen bil så jag kommer hem på något sätt. Om inte Viktoria är snäll och skjutsar hem mig förstårs (A). Sånt där får vi diskutera när jag ringer henne på lunchen sen. Nu ska jag fortsätta sortera anställningsavtal. CIAO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0