30 juni

sista dagen av den första riktiga sommar-månaden är här. Imorgon träder vi in i juli månad och om vi har tur följer vädret med oss även dit. Har dock hört några hemska rykten om regn i helgen men de försöker jag förneka. Inte kan det väl bli regn och åska de dagar som jag är ledig. De dagar som jag har planerat att festa i skärgården, sköta ett karnevalståg och bara ta det chill. Då vill jag ha sol och en klarblå himmel ovanför mitt huvud. Håll tummarna för att vädret håller i sig.

En kanondag igår. Jobbet gick ovanligt fort för att vara en måndag och solen sken fortfarande som aldrig förr när jag klev utanför dörrarna. Jonna hämtade upp mig och vicky och vi drog direkt till Sörsjön och tillbringade många härlig timmar i solen och vattnet. Tog en lång simtur med Jonna och det bestämdes att vi skulle fortsätta göra det flera kvällar i veckan. En timme om kvällen har jag man ju alltid tid att simma :) Lyckades dock göra mig rejält illa när vi skulle hoppa ifrån bryggan. Aj i foten =/

Sitter på jobbet. Fika närsomhelst och sedan är det inte långt kvar tills jag slutar för idag. Carro och jag drar direkt till Valdermarsvik där jag ska ha min första danslektion med barn och ungdomar som ska vara med i Karnevalståget nere i Valdermarsvik på lördag då Karnebåtfestivalen går av stapeln. Ska bli kul. Intressant att se vad jag går för när det gäller undervisning. Ni får vet mer när jag kommer hem och ut ur duschen sent ikväll för jag kommer nog hem strax efter 21.00 och ska då försöka få med mig både jonna & vicky till sörsjön för en såndär härligt lång simtur. Alltså kommer det ta ett par timmar tills jag får slänga mig i duschen och sedan i sängen. Men, det är det värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0