Eftermiddags-tankar.

oj. Tiden går fort idag.
kom hit och kämpade med att hålla ögonen öppna. Helt plötsligt var det frukost-fika och strax efter det var klockan helt plötstligt 12.30 och det var dags för lunch. Mos och korv i solenskenet med sällskap av mor, anette och emma. Sitter i skrivande tillfälle fortfarande och sorterar en himla massa reseräkningar. Helt skrivbordet är fullt. Jag gör mitt bästa för att hålla isär papprena men har ingen mer plats att lägga dom på så jag börjar känna en svag aning av panik i kroppen. Men men, snart är det fika igen. 20 minuter kvar.

Därför tog jag en paus för att skriva av mig. Vet inte om vad. Mest för att jag ville göra nått annat.

jo , jag kan berätta för er att Emma sitter och räknar hur många papper det finns i medelstor pärm. Vi ska nämligen göra oss ett försök att räkna ut hur mycket alla papper på Aditro's kontor väger om man lägger ihop dom. Än så länge har vi räknat ut att i vårat arkiv (det finns 3) finns det ca 648 000 papper. Säkert mer eftersom vissa pärmar är tjockare än andra. Ska jobba en stund till och sen ska vi räkna ut vad det kan väga. Uppdatering kommer.

update: Alla 648 000 papper skulle tillsammans på en våg väga 29 169 kg.
och om det är lika mycket papper i varje arkiv så skulle arkiven tillsammans väga:
87 480 kg.

nu har jag en ny fråga:
hur många träd i regnskogen tror ni har skövlats för att göra papper till våra arkiv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0