tisdag 19.16

sådär. dagen på badhuset blev lång och intensiv. Det blev jobb så fort jag satte min fot inne i receptionen. Röjde runt i hela huset för att hitta Micke som hade mina nyklar. In i simhallen för att där märka att det inte var särskilt mycket att göra. Aja, det finns alltid något att göra och jag hittade Ida på utebadet. Hon målade solstolar och jag bytte snällt med henne när hon skulle på lunch. Kul tänkte jag men nja, det var oerhört påfrestande för både knän och rygg att stå böjd över stolarna i några timmar. Och inte nog med det! Hela jag var blå. Lyckades, på något magiskt sätt, hela tiden gå emot, sätta handen på stolen eller måla på mig själv. När det var dags att gå in i äventyret tänkte jag att man kanske skulle tvätta av sig. Det gick inte. Oljebaserade jävla målarfärg. Banino fick leta reda på lacknafta och skrubba rent mina ben. Haha! Samtidigt måste jag erkänna att måla var ett skönt avbrott. Att slippa stå i äventyret är guldvärt när det inte är något folk där. Istället höll jag koll på ungarna i hopp-poolen. Fick vissla högt några gånger men dom lyssna fort så jag behävde inte låta arg. "Trevlig men bestämd" kallade Pirjo mig. Satt under taket, lyssnade på regnet och kollade på ungarna ifrån Lindskolan som hoppade som Messi, Ronaldo och Rooney. När klockan slog 17.00 slängde jag ut folk ifrån Oasen och började städa iordning bakom stängda dörrar. Pumpade Sylvesters skiva med bl.a usher beyonce och 50 cent. Soft. Funderade starkt på att stanna kvar efter kl 18.00 så man kunde lägga sig i bubbelpoolen ostörd men kom på i samma ögonblick att jag har träning ikväll och måste hinna äta innan så detdär med badandet får vi ta någon annan dag.

nu är jag iallafall hemma och har ätit. Känner hur trött jag är och undrar om jag verkligen kommer vara på topp på träningen idag. Tveksamt men jag får göra så gott jag kan. Måste bestämma en dag med Caroline då vi kan ses och diskutera hösten och allt som hör därtill. Jag är pepp. Om jag inte var så kär i sommaren så skulle jag önska att det blev augusti nu på en gång. Nu ska jag ringa Ellen och kolla om hon vill ha skjuts till träningen.

jag kommer somna gott inatt. hej på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0