18 mars

Vilken dag! Solen skiner på oss idag och hela Norrköping verkar gå i soliga, härliga och kärleksfulla tankar. Solen sken så pass mycket att jag tillät mig själv att dra på solbrillorna varje gång jag satt min fot utanför dörren. Gick upp ovanligt tidigt idag och redan klockan 8.45 befann jag mig i simhallen, ombytt och klar. Jag och en kille till mötte upp Micke klockan 9.30 för att träna livräddning. Första provet var en sträck på fyra längder fritt, två längder med boj och två längder bogsering. Allt som allt fick inte ta längre än 8 minuter. Vi båda klara det på 6.50. Andra provet bestod av en längd med boj, hämta docka på botten och sedan bogsering tillbaka. Man hade 1.45 på sig. Jag gjorde det på 2. Lite besviken men efter 6.50 av att ha kämpat stenhårt var det inte konstigt att kroppen inte orka. Vi ska tillbaka imorgon 13.30 och göra sista provet igen. En ytterligare chans att bättre på tiden. Dock tror jag att när det väl kommer till kritan och man skulle behöva göra det i verkligenheten så får man antagligen en adrenalinkick och bara går på ren vilja. Samtidigt får man hoppas på att man aldrig skulle behöva göra det IRL. (ojoj, sådant internetsnack vi fick till) 

oj oj, snabba puckar blev det nu. Ska iväg snart men innan dess ska jag hinna blogga nån annanstans. Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0