torsdag 20.04

Hej. Nu är jag hemma igen efter en mycket fartfylld dag. Började dagen med att åka till badhuset och möta upp de andra som skulle göra prov ihop om att få jobb. Var där lite väl tidigt så jag satt och kollade på de glada barnen som lekte så glatt (inte särskilt snällt men men) i bassängen. Halv 2 var det vårann tur att få gå i vattnen och jag klarade nu det sista provet. (en längd med boj, hämta docka på botten ca 4 meter ner och sedan bogsera tillbaka) 1.47 tog det, klart godkänt. Ställde mig i en varm skön dusch och gjorde mig iordning innan jag åkte tillbaka hem för att hämta Jonna. Vi var pepp att gå en rejäl sväng i Vrinnevi i den varma solen. Började varmt men inne i skogen var det kallt mellan alla träden.

jonna - peppar peppar ta i trä. Vart fan finns ett träd?!
jag - jonna.. vi är i en skog.

Vi hade ju planerat att gå en lång promenad så vi gick inte våran vanliga sträcka. Utan vi vandrade på, längre och längre in i den mörka skogen. Så långt att vi inte hade en aning om vart vi var. Tur att det är stigar och att alla bär tillbaks till början för annars hade vi nog fortfarande varit ute och vandrat. Efter 5,5 km var vi framme vid bilen igen och så kalla att våra små öron var helt röda.

Nu blev det snabba puckar igen. Ska åka till åby och bli fin i håret. HEJS:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0