31 maj

Igår var en mycket, MYCKET bra dag. Efter att ha tillbringat flera timmar i folkparken och några timmar i soffan med datorn och MSN där det blev mass-konversation med micke, simon och maria så blev det bestämt att filmkvällen flyttades från mig och upp till haga istället. Killar logade snabbt ut ifrn MSN och ännu snabbare var det hemma hos mig och vi cyklade upp tillsammans. Kunde inte bestämma oss för vilken film vi ville se så det blev att se slutet på "The Illustionist" som gick på TV och sedan gläppte Simon över till TV4 sport som visade nån form av kampsport. Jag gjorde mitt bästa att försöka förstå men efter att ha fått ett halvt oroande SMS gav jag upp. Ringde M och kollade så att allt var lugnt. Det var det inte. Han hade ingen aning om vart han var eller hur han kommit dit så jag var nog världens bästa som cyklade hem i ilfart för att sätta mig i bilen (som knappt hade nån bensin) och sedan iväg till hageby för att hämta hem honom. Det var mysigt iallfall :) och kvällen slutade som vi hade planerat sen några dagar tillbaka.

Som vanligt så lyckades jag väcka honom alldeles för tidigt men vi kom inte ur sängen sen flera timmar senare iallfall. Skjutsade hem honom och sedan slocknade jag i sängen igen. Vaknade i panik då jag kom på hur fint väder det var ute. Byte genast om till korta shorts, bikini-överdel och handskar för att sola/hjälpa pappa i trädgården medans mor och mormor lagade morsdag-middag som vi åt tillsammans med far och morfar ute på altanen. Hade väl kunnat vara mysigare men detta år låg morsdag på samma dag som Elitloppet så hela familjens ögon satt som klistrade mot TV:n. Fika såklart. Daimtårta och sedan en sväng ut på gården med hunden när Henka och Stina kom förbi. Mobilen ringde och det var Sara som undrade om jag ville komma förbi en stund och det säger man ju gärna inte nej till så 1,5 minut senare satt jag i bilen och klev av på Hospitalsgatan. Pratade igenom helgen och såg på ABDC (america's best dance crew), Mia kom förbi och det är ju alltid trevligt :) Åkte hem strax innan 23.00 och ska nog faktiskt sova snart. Är helt slut. Kvällen blev inte riktigt som jag ville men det gör inget. Håller tummarna för imorgon istället. Nu, sova. Godnatt på er.

.. och så var maj-månad slut.
om 4 dagar är det röj som gäller.
1 helt år har gått och det ska vi fira.
tillsammans med alla 90:or.
vi ska vi hur det går till. Hur man gör det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0