"Vi 5" har nog faktiskt blivit "Vi 16"

För er som inte varit med ifrån början så var "Vi 5" en grupp som bildades på mellanstadiet och bestod av Sara, Maria, Anna, Nina och Daniella. Vi andra var liksom på ett hörn och kändes oss rejält utanför men vi hade fortfarande varandra. Visste, jag erkänner, då ville man mer än gärna vara med i deras lilla innerkrets men idag är jag glad att jag slapp det. Alla bråk och allt sånt som vi andra slapp även fast vi fick vår beskärda del av det också. Men ja, vem var inte sån när man var 10-12 år liksom?

Äldre har vi blivit och nu kan vi alla umgås tillsammans utan problem. Samtidigt är det svårt eftersom vi har blivit fler. 16 stycken, om jag inte räknat fel och (gud förbjude) glömt någon, är vi i vårat lilla gäng. Det är iallafall 15 stycken som jag brukar höra av mig till när det händer lite mer speciella saker och det är så många som vi brukar trycka ihop oss på förfest hos Sara och på filmkväll hos Moa. Så tänk er hur det slutar en dag som denna när alla ska försöka ta sig ut till Svärtinge och få plats i så få bilar som möjligt. Det blir ett jäkla telefon-ringade framochtillbaka. Folk blir förvirrade, folk blir sura och mitt humör slutar med att jag bara är stressad. Hursomhelst så är det värt det för det är 15 personer som gör det värt. Ikväll kommer det vara värt det.

jag
sara
maria
anna
moa
emma
denise
ida
daniella
nina
fredrik
simon
sammy
micke
henke
robin ( ja, du räknas faktiskt ;D )

NU KÖR VI.


Kommentarer
Postat av: maria

oerhört älskvärt.. det måste bli en liten notis i min blogg.. puss på 16!

2009-05-27 @ 11:00:17
URL: http://mariakindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0