Visdomsord? Döm själv.

* Inled mig icke i frestelse - Jag hittar själv..

* Det är aldrig försent att bättra sig. Därför väntar jag ett tag till.

* - Säg till om jag stör. Isåfall går jag med detsamma.
   - Du inte bara stör. Du rubbar hela min existens. Välkommen.

* Ett synnerligen lämpligt tillfälle att hålla mun stängd är när man befinner sig på djupt vatten.

* Det är bara i lexikon som lön kommer före möda.

* Personer som saknar humor förstår sällan allvar.

* Blanda kortvarig dårskap med klokhet.
Det är angenämt att vara tokig vid rätt tillfällen.

* Människan är inte där hennes skor står utan där hennes drömmar är.

* Ring fel och hoppas att den som svarar vill prata med dig.

* Om tiden läker alla sår. Varför händer inget med naveln?

* Det är dödligt att leva för länge.

* Att oroa sig gör alrig morgondagen lättare.
De gör bara livet tråkigare idag.

* Ingen fågel flyger högt med egna vingar.

* Även ett högt torn börjar vid marken.

* Kom ihåg - det är i motvind och inte medvind som en drake stiger.

* Man får ta folk som de är och inte som man vill att de ska vara.

* Risken med humor är att folk kan tro att man skämtar.

* Den som letar fel finner inget annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0