Ayia Napa 09

måndag: bilen vägrade starta på natten. "pengar, pass och p-piller". frukost på arlanda. trevligt sällskap på planet ner som visade sig känna folk som vicky känner OCH samma kille känner och jobbar med min storebror. lyfte 07.50. snus och cigg-abstinens. en chipspåse, en öl, en baylies och en dooleys. en hemsk värk i öronen vid landning. underbara värme-vägg. Snobbunge på bussen med MÖSSA. incheckning. en sväng ner till poolen för att kolla läget. chill på hotellet. en drink på balkongen. absolut Apeach. en förfest med mikaela och sanna. mötte upp resten av hotellet utanför entrén för att traska mot grabbarna grus. gratis drinkar. gratis shotar. USAIN BOLT! kramar. pussar. tjejer som hångla. killar som hångla. vicky hånga. jag hångla. en cypriot som bjöd på tequila. dans. en trottoar. två tjejer och två kilalr som hjälpte oss hem. men sen skulle vi ut igen. tappade bort varann och har inget minne av hur vi kom hem igen. men hem kom vi.

tisdag: vatten var vår bästa vän. likaså poolen. och luftmadrassen samt solbrillorna. shoppade loss på supermarket. vitt bröd, nutella och skinkost. prövde nya vinklar. förfest på PAV 2. mikaela, sanna, micke och gugge. mer absolut Apeach. BBQ-fest på Pavlinia. välkomstdrinkar. underbara erbjudanden i baren. tequila, sambucca, sex on the beach och långt ner i halsen. Bord 2 (!!) chipsleken. GO AND GET och jag lånade ut mina skor, chrille drog av sig kallingarna och alla killarna hade såklart en kondom. limbo. mer erbjudanden. pubrundan. träffade nippa & carro. shottade ur is-statyer. träffade våra militärer. killarna shotade som galningar. massa dans. massa mys. många pussar och dennis lyfte upp mig över hela dansgolvet. fri entré till Blue Moon och ännu mera dricka där. hur vi kom hem vet vi inte riktigt.

onsdag: mötte upp grabbarna på Christabelle. traskade mot stranden. försökte blåsa upp luftmadrasserna med robin fick ta över. tim letade stenar och vi andra letade bara eftersom den som hittade den finaste skulle få en öl. black pearl. boll. nya lekar. däckade soldater. lunch på nikolasresturang som hade getter. (ja, riktiga getter) tillbaks till stranden med en bränna under fötterna och några öl. fortsatte bada. fortsatte sola. misstänkte att det hade dött en katt i Kristians armhåla och sedan vandrade vi hem igen. Vi och Rosvals brutna tår. chill på hotellet, en middag som bestod av nutella knäckemackor, chips och en grogg innan vi gick över till Christabelle för att förfesta med grabbsen. Rann bort i värmen hos Olander och fredrik så vi gick över till Martina och Christine där det var massa roliga svenskar + 2 danskar. Vissa fullare än dom andra. Undringar om bögfasorner, kyssar och bruden som snodde killen jag ville ha. Dansade loss på Grabbarna Grus där jag även lyckades ta emot en drink över hela min outfit. Vidare till Blue Moon där jag snodde tillbaka killen, försvann i hans armar , hånglade med hans kusin och träffade världens gulligaste ryska som bjöd på drinkar. hur vi kom hem, det vet vi inte.

torsdag: tog det väääääldigt lugnt vid poolen då nästan hela hotellet var på partybåten. brände bröstvårtorna. upptäckte tjusningen med ketchup och majonäs. till vår förskräckelse tog fish and chips slut. köpte kakor. fick äntligen hjälp med spisen så vi kunde laga våra efterlängtade nudlar. drinkar och dans på balkongen. baccardi apple. förfest hos olander och fredrik. youtube. trappluder. DJ TIM REMIX! grabbarna grus. Fredrik bjöd på allt. buy one drink - get one free. jag & vicky var populärast på blue moon. dansade  och trivdes med lättklädda pojkar. blev bränd med en cigg, ramlade ner för trappen och slog upp hela knät, träffade linköpingstjejer och bartender-micke. Han slickade mitt skadade knä och åt upp vickys finger. "my friend wants to meet you". Fråga mig inte hur men helt plötsligt var vi hemma i sängen, knäppte kort och skrattade oss tills sömn.

fredag: dagen blev som alla andra. vakna, frukost, poolen, lunch, poolen, hotellet, duscha, slappa, fixa oss och dra på förfest på Christabella. Enda skilnnaden var nog att vi skrattade extra mycket i poolen idag. Sanna och Mikael lekte vattendansöser och vi surfade runt på poolbotten med stolar. Det var vi som var längst i hela poolen. "Vaddå, bottnar inte ni här?" Killarna hade samlats hos Robin och Tim så det var där vi satt. Hittade lönnfack, såg på halvnackna killar göra armhävningarna, höll i telefoner, kissade med öppna dörrar och sjöng marschsånger. "Vad ska vi göra med dom blanka gevären? Ja med dom blanka gevären!!" Bokstavligt talat marscherade ner till grabbarna grus där vi tjejer dansade oss svettiga medans killarna kollade på barcelona-matchen. När dom väl kom till dansgolvet lyckades vi få av allihopa tröjorna och då trivdes vi riktigt bra. fri entré på Blue Moon, gratis bar och manlig strippa. skönaste speakern, fotbollsbrudarna och andra norrköpingsbrudar. miss wet t-shirt och en rejält fyllekäk. Hur vi kom hem? Det undrar vi också..

lördag: jag låg utslagen på madrassen hela dagen. diskuterade mat med vicky och carro. blev sugen på vita bönor i tomatsås så det blev vad jag köpte med mig upp till hotellet för middag. Somnade och sov länge efter duschen. Lite halv-panik att bli klara med kläder, smink och hår eftersom vi skulle möta upp killarna utanför innan vi traskade över PAV 2 för att festa med Mikaela, Sanna, Frida och Anna. övertalade micke och gugge att sätta på sin musik så att hela hotellet skakade. När dom lämnade sin lägenhet tog vi över den, dansade på balkongen och lekte runt med musiken på mickes ipod. Blev dock utkörda när killarna drog hem tjejer. Fortsatte festen på vår egen balkong. Skrek på micke och gugge när dom fick för sig att klättra mellan balkongerna högt upp i luften. Robin och Rosval tränade miltär-grejer med Mikaela. Militärerna visade hur man får ut fienden ur en lägenhet och sedan kom norskorna. Tillsammans dansade vi alla loss på Grabbarna Grus. Upp på scenen. ner från scenen. upp på scenen igen. Över till blue moon. gjorde illa foten, redan ont i knät och en blåsa på tån gjorde mig lite smått sur. dansade med skåningarna. fyllekäk och ville inte gå på engelsk pub. Jag minns faktiskt att vi kom hem. jag haltade hela vägen.

söndagen: ångest! stekte som en idiot vid poolkanten. Carroten var min bästa vän. inte många minuter i skuggan den dagen. stek. stek. stek. Köpte massa godis. chillade. tillbringade hela kvällen på hotellbalkongen. pratade om allt och ingenting. hade ingen ork i kroppen alls. inte jag iallafall. åt middag, planerade morgondagen och hade en sjuk ångest över att behöva åka hem. pratade om familjer, jobb och pojkar. det gamla vanliga. packade ihop väskorna och fick ännu mera ångest. Slockande runt halv 1. hotelltelefonen ringde halv 4. vi sket i att svara. sur blev jag. vicky drömde mardrömmar.

måndag: våra jävla finska grannar började föra ett jävla liv alldeles för tidigt, jag gick upp relativt tidigt och köpte frukost. packade ihop det sista. hade inte haft sönder en enda grej (om man jämnför med micke och gugge som hela tiden hade sönder nått eller hamnade hos polisen) på hela veckan men SJÄLVKLART, precis när vi skulle gå utan för dörren så sträcker jag mig efter väskan och där står glasen. pang och krash. suck. checkade ut. käkade lunch och skrattade lite åt jättebakfulla frida. lämnade luftmadrasser, överbliven sprit och mat till sanna och mikaela som skulle stanna en vecka till. Satte oss på bussen. fel buss. fick springa som idioter för att komma på rätt. puh! fick reda på att martina låg på sjukan och sedan började den långa resan hem. flygresan tog sin lilla tid men till min lycka visade dom "vi hade iallafall tur med vädret, igen". Lyssande på lugn musik, grodan boll och norska barnsånger och sagor. Fick vänta i 100år på väskorna och sedan satte Kotte fart hemmåt i deras lilla röda pärla.

vilken klockren vecka. det gör vi igen nästa år. Utan tvekan.