höst, it is

ja nu är sannerligen hösten här. Mamma ringde och frågade lite spydigt om jag skulle ut ikväll OCKSÅ? Jag kan förstå henne med tanke på att jag varit ute varenda fredag enda sen låångt innan studentveckan. Men inte konstigt, mor & far har tillbringat varje helg i gamleby och husvagnen så krogen har varit mitt substitut för dom men nu när hösten är här och dom tagit hem både sig själva och husvagnen så skadar det faktiskt inte att vara hemma en fredagkväll. (andra bullar blir det imorgon då det är Röj med stort R hos f & f)

Hursomhelst, det som bevisade mig att sommaren faktiskt är borta och hösten tagit vid är när jag sa lika spydigt till mamma att jag faktiskt ska vara hemma och undrar vad det blir för mat. Svaret blev: (nu kommer det! anledningen till hösten. Herregud vad jag är omständig) Kyckling, kroketter och beasås. Det är SÅÅÅ höst i denhär familjen. Mamma kommer lägga sig i tv-rummet och se på nått antikt och tråkigt, pappa kommer varva mellan köket där maten fixas och vardagsrummet där hans whiskey står samtidigt som han lyssnar på absolut rock classics och lilla jag kommer sitta i källaren, dricka läsk och hoppas på att disneychannel visar nån bra film ikväll. (bäst att passa på, senare ikväll lär jag inte få se på de. haha! kvällens sällskap har inte disney som favorit. Jag förstår mig inte på honom.)

oh, hösten är här.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hösten är kommen till Oslo också. Jag äter scones och dricker te.



Saknar dig!

2009-09-25 @ 21:02:58
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0