dag 7 - min bästa vän

hon har alltid funnits där.
varesig jag ville eller inte, det var liksom inte vårat val.
men vi blev de bästaste vänner. och det är vi fortfarande.
vi har så många minnen.

när vi skulle rymma hemifrån för vi läst det i en Dennistidning.
när vi sprang runtruntrunt i poolen för att det skulle bli strömt.
när vi hade skönhetssalonger i husvagnen för mamma & mona.
när vi sydde våra egna parkläder.
när vi dansade för grannarna på campingen.
när vi dansade till magnus uggla.
när vi bråkade om vem vi skulle vara hos.
när vi följde varandra till korsningen och sjöng hejdå-sången.
när vi bakade julgodis och radion sjöng "ta av dig skorna"
när vi jämt skulle se "Nils Karlsson Pyssling" och blev lika rädda varje gång.
när vi jämt såg på Stefan & Krister.
när vi skulle hålla oss vakna så länge som möjligt. och mamma blev arg.
när filip kom hem från BB.
när vi klättrade i syrénbusken och fick skäll av sura-tanten.
när vi sett våra stjärnfall.
när du kastade din mobil i husväggen ifrån studsmattan
när du & ellen ville klä ut er men jag vägra.
när vi hoppade från balkongen ner i snön på maria's fest
när vi dansade pardansen på fyllan
när vi gråtit ögonen ur oss till "Micke och Molle"

















jag älskar dig.
du är en viktig del i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: "och-vi-kommer-alltid-vara-vänner-förevigt,molle"

Men maalin! Nu blir jag rörd, och tårögd, vad fint!! Du är min bästa vän o det kommer du alltid att vara, Älskar dig bästis<3

2010-12-03 @ 07:01:10
URL: http://joonnna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0