mina syskon

jag har bara ett.
en helt klockren storebror!

en 26årig militär som inte alls är lika känslig som jag.
vi är varandras raka motsatser.
vi har ett precis likadant födelsemärke på kinden.
men förutom det är vi inte lika nånstans.

han lyssnar på punk, ska och reagge när jag lyssna på RnB och trance.
han hänger i baren på harrys & cromwell när jag dansa på hugo & otten.
han är jävligt allmänbildad medans jag bara kan dansa.

vi är inte helsyskon då vi har olika pappor men det har aldrig spelat nån roll.
henka har två syskon till, Jocke och Maria. Men mamma har berättat.
en gång sa hon till honom; nu har du ju två syskon till.
och han ska ha svarat; nä, jag har bara ett.
det värmen mycket i lillasysters hjärta!
även om han aldrig skulle erkänna det.

jag har slagit honom rakt på näsan när han skulle lära mig självförsvar.
han kastar apelsiner på mig när vi har hamster-fight.
men han är grym. Världens bästa. Och jag älskar honom.


brorsan på utlandstjänst


jag & bror på fest i helgen


bror & jag på min student -08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0