dag 9 - min tro

VARNING! ALLDELES FÖR MYCKET TEXT!

jag älskar att snacka tro och religion.
men religion kan göra mig förbannad.
speciellt när det kommer till homosexualitet, abort och såna saker.
detta beror på att jag alltid varit en öppen person.
aldrig haft något emot varken te.x abort eller homosexualitet.
religionslektioner på gymnasiet var därför väldigt högljuda.
det smälldes i dörrar, vi skrek och vi svor som bönder.

samtidigt har jag en himla respekt för folk som kan tro.
ibland önskar jag att jag faktiskt gjorde det.
det måste vara skönt att ha nått att luta sig tillbaka på.
när jag inte vet vad jag ska ta mig till.. då gråter jag bara.

men jag tror inte på Gud.
har aldrig gjort och kommer nog aldrig göra.
däremot är jag sådär pinsamt svenskt och tror på "nånting".
jag tror att alla människor måste tro på nåt högre än sig själv.
om det sen är Gud, spöken eller ett pitabröd är inte min ensak.
personligen tror jag på spöken och andar.
te.x är jag bombsäker på att min farmor finns för mig.
she's got my back!

kyrkan trivs jag i.
gillar lugnet som finns där.
och kan absolut tänka mig att gifta mig i en kyrka.

vad som händer i livet efter detta har jag ingen tanke om.
och vill nog inte ha heller. vill inte veta.
rädd för att bli för orädd om de få dagar man har här med nära och kära.


i   belive   in   the   power   of   dance,   love,   laugh   and   pain.


Kommentarer
Postat av: banan

Det var inte alls för mycket text - det var bra! Puss

2010-12-06 @ 23:21:41
Postat av: Moa

Instämmer! :)

2010-12-06 @ 23:41:39
URL: http://themiiuua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0