pärlor åt svin

men vad är det då som gör att jag står kvar
fast jag har sagt; jag ska gå?
kan de va kärlek?
kan de va så att jag nog älskar dig ändå?

jag kan aldrig sluta drömma
att du ligger här och sover nära mig.
jag kan aldrig nånsin glömma,
när jag vaknar upp med minnena av dig.

hand i hand
tillsammans gick vi kvinna man.
och höll om varann.
vi slängde av oss allt
och gick nakna i striden.
hand i hand
vårt budskap gick från land till land
våra kroppar brann,
vår kärlek var vår kraft.
vad jag njöt den tiden.


smedsudden vid riddarfjärden,
vi satt där varenda lördagskväll
och värme upp med slade och silver-rom.
du och jag mot hela världen,
det stod klrt att när vi uxit upp,
vi skulle aldrig bli som dom.pärlor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0