Ingen jul utan stress

Julen ska vara lugn och harmonisk.
jo tjena.
Det heter julrush av en anledning.
 
Hämtade upp Sara och efter mycket om och men så kom vi iväg.
Tänkte att vi tar Ingelsta så slipper vi springa på stan med resten av Norrköping.
Så tänkte alla andra också.
Folk körde som dårar i trafiken och varför övningsförare var ute i trafiken förstår jag inte.
Hursomhelst så fick vi i oss lunch, klara med alla julklappar samt klappar till oss själva.
 
Till mig själv blev det julaftonsoutfit, träningströjor, BH, trorsor, smycken och strumpbyxor.
Känns alltid lite extra kul att komma hem då, lite nya grejer är alltid kul.
Ibland måste man unna sig. Lite lyx kan man kalla det.
 
Lill-julen hos Mick blev liten men ack så mysig.
Glögg och pepparkakor, julklappsspel och julmusik.
Den vanliga paniken vid spelet och glögg på hela golvet.
Kom hem med ett iphone-skal och ett måla-din-egen-mun-set.
 
Hemma nu och ser på Schindlers List.
Varför jag valde att se denna kan jag inte förklara.
Jag blir bara arg och ledsen. Hemska film.
 
Borde sova.
Tar bara en liten sovmorgon imorgon innan jag har en hel lista att gå igenom.
Städa, disk, handling och bakning står på schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0