låt inte allt falla ihop, jag har jobbat för hårt

Godmorgon.
För det är faktiskt morgon.
Inte förmiddag, det är morgon.
Vaknade när Victor kom hem och kunde inte somna om.
Så klockan 07.00 satt jag i soffan och svor lite tyst för mig själv.
Sitter fortfarande här, i mörkret, och ska se klart på Schindlers List.
 
Victor somnade för ett litet tag sedan och kommer nu sova sina 9-10 timmar.
Sen ska han upp och jobba natt igen. Vi kommer knappt hinna se varann i vaket tillstånd.
Tur att vi ska fira hela julen ihop utan någonsomhelst form av jobb!
 
Jag passar på att ta en hemmadag.
Det sista julstöket med städning, diskning, handla och baka.
Ska också slå in den sista julklappen och köpa trisslotter och sen är jag helt klar.
Undrar om jag kommer kunna sova inatt, har aldrig lyckats förut dagen innan julafton.
Jag älskar julafton. Som ett litet barn.
 
Nu: forts på filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0