london, sweet london.

ja, jag vill tillbaka. Dock var nog 4 dagar perfekt med vårann klass innan vi fick tuppjuck på varandra men men, kul var det :) här kommer en resumé.

onsdag: ingen skolan, jag stannade hemma för att packa och sedan dra ner till stan för att käka med jozza och handla godis. Kändes oss riktigt snygga när vi drog omkring på våra resväskor genom hela staden. När vi var klara drog vi ner till resecentrum och satte oss i väntan på dom andra i solen och bara glassa. En efter en började dom droppa in och inte långt efter det kom bussen som tog oss till skavsta. Hamnade brevid en flygrädd Trolin och en damp-Pettersson. men kul var det :D väl framme i England blev det ett antal åkande av tåg, tunnelbana, buss och rulltrappor! Kom fram till hotellet, mötes av massa otäcka tyska småbarn som förde ett jävluskt liv, kom till vrat inte fullt så lyxiga rum och drog ner i baren en stund bara för att slappna av efter resan. en cola och några asgarv senare var det dags att sova.

torsdag: det första dom på hotellet gjorde när vi kom dit var att varna oss för brandlarmet, att inte duscha med öppen dörr eller spraya hårspray i någon annan del i rummet än duschen för då kan brandlarmet gå. Men självklart skulle det förbannade brandlarmet gå när vi låg och sova, fick springa ut i kylan, insåg att klockan var 05.50 på morgon (vi behövde inte gå upp förren 08.30) och vi såg ETT ANTAL tyska ungan som var nyduschade! jag skulla ha kunnat slå vem som helst. Jaja, vi fick iallafall sova nån timme till efter det. Frukost, göra oss iordning, packa och irra runt som tokar för att försöka ta oss till Laban, en dansfolkhögskola där vi fick en rundtur, kolla på Sosso's  balettlektion och själva vara med på en moderndans-lektion. Sjukt kul :) Fika, innan vi drog oss tillbaka in till Covent Garden, denise och jozza drog till British museum medans vi andra fyra shoppa runt på stan. 4 tröjor shoppades för min del :) tog oss till det underbart fina och gigantiska piccadilly circus, det var då jag kom på att jag faktiskt var i London! Middag på PizzaHut en aning försenade så vi fick ta oss tillbaka till hotellet på egen hand, vilken tur att vi har Trolin. Och bajskul hade vi. "rabattkupong, psykopat med blombukett, syltsaft, syltsaft" haha! Kom till hotellet efter en tur med självmordsbussen och sen drog vi till puben tvärs över gatan. Hem, sova.

fredag: äntligen var fredagen här, den dagen som hade gjort att jag följt med på resan! Drog till Pineapple dansstudio mitt i centrala Covent Garden. Först en asrolig jazzlektion tillsammans med hela klassen, inklusive mentor Jonathan som chokade oss rejält, både genom att faktiskt kunna dansa och att han hade en tatuering :P sen blev det vila en timme, äta mat och shoppa väska innan nästa lektion drog igång, street med jozza. Kul men roligare om jag hade haft hiphopkläder och skor. men men.. sen blev det ännu en sväng på stan. Åt på pissdyrt ställe och det var inte fullt så mycket mat som jag skulle vilja men men, jag åt och log. Jag satt som på nålar, jag ville bara gå därifrån och vidare till nästa stora grej :D betalade och gick. Jag stannade till och såg något jag aldrig kommer glömma, en Disneyaffär! när jag kom in så visste jag knappt vart jag skulle börja med det slutade med att jag köpte två gossedjur, en simba och en mussepigg. Jag var som barn på nytt :D det finns bildbevis. Sen fick vi springa till Lyceum Theathre för att inte missa "The LionKing". Fatta, vi såg Lejonkungen-musikalen i London! mitt liv är nu fullbordat, jag kan dö. SÅ bra var den, vi bara tjöt och tjöt och tjöt! Chockade gång på gång och jag ville inte att det skulle ta slut. Självmordsbuss hem och sen puben sista kvällen. Hem, packa, sova.

lördag: det var bara att äta frukost och sen packa. Satt ute i det fina vårvädret en stund i väntan på taxi, fick en sightseeing tur på väg till tågstationen. camila och jag somna så fort vi satte oss på tåget, var nästan för trött för att gå av. In på flygplatsen, checka in, äta mat och sen var det bara att gå den sjukt långa vägen till vårann gate. Där somna camila men inte jag :( Gick ombord på tåget, trollis var lite rädd så hon fick hålla om min Simba som tröst. Ännu en gång hamnade jag brevid en damp-pettersson men hellre det.. :D camila och jag höll på att dö av skratt när vi landa. Pettersson var lite smårädd.. ;D Framme på skavsta, hämta väskor och till bussen. Nu ville jag bara hemma! träffa moa och anna som lovat att hämta upp mig. Ja, det var en lyckad resa. London 2oo8. ES3a..