23 december

dan före dopparedan - nice!

Inte mycket sovande inatt. Eller det har inte varit mycket sovande på många nätter faktiskt pga den förbannade hostan. Dock var det inte hostan som höll mig vaken inatt men det var hostan som har påverkat alltihop. Efter nästan en månad av konstant hostande har det resulterat i att mina bröstkorg och framförallt mitt vänster bröst så sjukt ont. Så fort jag tar ett djupt andetag, drar in genom näsan, hostar eller nyser samt rör mig för fort så värker det i hela vänstersidan. Mamma säger att det är träningsvärk i muskelfästet. Jag vill inte ha det längre. Jag minns inte att jag önskade mig en trasig bröstkorg i julklapp?

Idag är det iallafall sista dagen att fixa allt som man ska fixa. Och vad jag ska fixa är alkohol, julklapp till vovven (hade helt glömt bort det lilla monstret) samt nån fin jul-outfit till mig själv. Frågan är bara vad. Men jag hittar säkert nått. Kanske är snäll och köper klockan till mamma som hon så praktiskt hittade två dagar innan jul. Kanske ett par skor till nyår också. Så, därför ska jag käka grötfrukost nu. Gör mig iordning och sedan dra runt en sväng mellan coop och ingelsta.

Ser fram emot kvällen då jag ska äta skinkmacka och se på Sagan Om Ringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0