1 mars

lördag: det blev 1,5 timmes sömn för mig, sofie sov en timme. Vi slappade till soft musik på bussen innan vi, tillsammans med Ellen och Jonna, började dra "Där fick du"-skämt igen. Precis som alltid. In i hallen, jag mot Let's move och lagers till sitt omklädningsrum. Medans jag satt med mina eskilstuna-brudar och peppade dom innan tävlinge började passade jag på att byta om och sminka till mig. När tävlingen drog igång placerade jag mig framför golvet tillsammans med anna och sanna för att heja på tjejerna vartefter dom gick ut på golvet.

jonna & ellen - 2:a
impressive - 2:a
jonna & isabelle - 1:a
julia & rebecka - 3:a
alex & sara - 2:a
jonte & emelie - 1:a
ellen - 6:a

några gånger fick vi springa runt som illrar och leta efter tjejer som inte var på plats när dom skulle dansa. Det löste sig dock och dom fick dansa i de sista heaten. Partysminkade mig innan vi satte oss på bussen hem. Min utmaningen på hemvägen var att sminka ellen i bussen. Vi åkte världens mest krokiga väg så det var inte det lättaste men jag lyckades. Fördrev resten av resen med att minnas gamla sånger med jonna och lärde oss samtidigt en ny lel: bostongurka! Hann knappt vara hemma i 15 minuter innan det var dags att åka igen. Direkt hem till moa där de flesta redan var och festen var igång. Ytterligare lite små-bus som gjorde moa alldeles galen innan jag & sara avslöjade att:

det var vi hela tiden. Anonnsen var det vi som satte in, micke och henke vara bara brickor och hjälpredor i vårann lilla lek. Grattis på 20årsdagen, Pullan ;D HAHA! .. att ni aldrig misstänkte oss. Det gick bättre än planerat ;D Festen fortsatte fram till 00.30 då vi drog till Hugo's. Inte allt för lång kö (tack gode gud) och bra musik denna kväll. Dansade som en tok tillsammans med lisa, micke, anna, ia och dannie. Hälsade på tjärna och martina, pratade en stund med Alle. Han är en sån kille som man tycker att det är synd att man aldrig lärt känna lite bättre. Det får man väl ändra på helt enkelt :) Fyllekäk på MAX efter vissa omständigheter. Skjuts hem av Anna och jag slockna nog redan innan jag la mig i sängen.

söndag: eftersom jag var alldeles för långt ifrån mina sinnes fulla bruk igår så blir det ingen träning för mig idag. (maria hånlog lite mot mig igår på tävlingen när jag berättade varför jag inte skulle komma, jag fick lova att träna hemma istället) Legat i soffan hela dagen och kommer nog tillbringa ytterligare 1 eller 2 timmar inna jag börjar göra mig iordning. Väntar på att Svanslös ska höra av sig och berätta om när och var vi ska ses. Vi gör näligen ett nytt försök till att gå på bio ikväll. det verkar luta åt "Män som hatar kvinnor". Vad kvällen mer bjuder på återstår att se. Nu ska jag se klart på "kärlekens val" och sedan börja fixa till mig lite. Fräsh vill man vara. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0